Tiina Rantasen vankalla ammattitaidolla taiteilema Helppo olla vege-kirja helpottaa kaikkien flexaajien tai kasvissyöjiksi aikovien arkea. "Tutkimuksen mukaan 2/3 suomalaisista haluaisi lisätä kasvisten määrää ruokavaliossaan. Syyt ovat paitsi terveydellisiä, myös ekologisia. Perheissä erityisesti lasten kasvisten syöntiä halutaan kasvattaa." Fleksaus on ruokavalio, jossa lihan määrää vähennetään ja kasvisten tai kasvisruoan määrää lisätään. Monissa perheissä nuoret päättävät ryhtyä kasvissyöjiksi, vaikka loppu perhe söisikin lihaa. Tämä kirja auttaa juuri tässä ongelmassa, joten kirja on erittäin ajankohtainen. Härkis on koostumukseltaan ja maultaan hyvin jauhelihamainen, joten sitä on helppo käyttää ruoassa lihan sijaan. Kirjasta löytyy monta näppärää vegeversiota lihaisista klassikoista ja oivaltavia tapoja käyttää härkäpapuvalmistetta, sekä härkisgranolaa.

Raaka-aineena härkäpapu on varsinainen proteiinipommi, jota on viljelty Suomessakin 1200-luvulta saakka. Härkis on helppo ja maukas, helposti maustuva kypsä proteiinivalmiste, jossa on härkäpapua 57%, lisäksi herneproteiinia, rypsiöljyä, sekä paahdettua sipuliuutetta. 

Cozy Publishingin kustantama ja Viola Virtamon kuvaama ja taittama kirja on kaunis ja eleetön, helposti lähestyttävä vege-keittokirja, joka on jo saanut suuren suosion, vaikka kirja on ollut kaupoissa vasta pari kuukautta. Innostavia reseptejä on monia, yllättävimpiä ovat härkis-salaatit, joihin Härkis antaa ruokaisuutta. Pikaisen arkiset ja mutkattomat pastareseptit inspiroivat kokeilemaan ja papupaimenen piirasta on pakko testata ihan vain oivaltavan nimensä ansiosta! Kuvassa alla olevat savojinkaalikääryleet menevät testiin myös. Härkiksen monipuolinen käyttö perustuukin valmistustapojen lisäksi maustamiseen ja sen Tiina Rantanen kyllä osaa.