Kiire, väsyttää, flunssakin tahtoo iskeä. Miten jaksan talven yli? Helpoin ja keholle luonnollisin tapa saada virtaa, on ravinnon kautta. Saattaa olla, että talvikuukausina vitamiinit jäävät vähemmälle kiireen ja jaksamattomuuden vuoksi. Mojovan määrän lisävitamiineja ja potkua saa helposti, kunhan kotona on blenderi tai sauvasekoitin ja kaupassa käydessä muistaa kurkata hevi- ja pakasteosastolle.

Smoothien voi tehdä valmiiksi myös illalla vaikka kahvitermariin, jotta se on helppo napata työmatkalle mukaan. Lasten kanssa kannattaa kokeilla eri makuyhdistelmiä. Kun lemppari löytyy, oli se sitten marjoista, banaanista ja kookoksesta tai appelsiinista, niin joukkoon voi pikkuhiljaa alkaa lisäämään vaikka pinaattia, kiiviä, pähkinöitä, varsiselleriä ja inkivääriä, jotka tuovat lisäpotkua ja vitamiineja. Surrur vaan ja vitamiinipommi odottaa! Alla on listattuna muutama hyvä raaka-aine vitamiinipitoisuuksien mukaan. Seuraavina viikkoina blogissa, tarjoamme ihanan herkullisia ja äärettömän helppoja vitamiinipommireseptejä, joiden ainekset löytyvät kaikista ruokakaupoista.

C-vitamiini-, hiilihydraatti- ja kuitupitoisimmat marjat ja hedelmät

Mustaherukka

Kiivi

Appelsiini

Vadelma

Mango

B-vitamiini

Maito

Marjat

Pähkinät

Rauta

Cachewpähkinä

Pinaatti

Tumma suklaa (voit käyttää smoothiessa raakasuklaanibsejä)